BLOG | KDO JE OFÉLIE | ILUSTRACE | MALBY NA TEXTIL | TIŠTĚNÉ | KONTAKT


prosím o strpení, blog je v "rekonstrukci", tudíž tady nic nefunguje. (snad už nefungujou "jen" rozřazení článků do rubrik..)

April 2015

Přípravy na cestu do Himálají

28. april 2015 at 17:27 | Ofélie |  Random
Kocouři, omlouvám se- nepsala jsem ni blog, ni deník a přitom mám hlavu tak plnou, že bych potřebovala všechno rozepsat a sepsat, abych se zbavila toho šumu myšlenek... Psaní vždycky tak pomáhá.

Momentálně ležím v posteli, na nohou mám cibulové ponožky, piji horkou vodu s citrónem, medem, kayenským pepřem a skořicí a moc jídla do sebe nacpat nedokážu (což u mě znamená opravdové vysílení :D ), natož, abych se mohla soustředit na čtení z počítače, či jakékoliv psani. Byla jsem tenhle víkend v Brně a všichni tam byli tak nachcípaní, že to na mě přelezlo taky a tož se teď válím, potím a jsem naštvaná, protože nemocná fakt bejt nemůžu a nechci.
(Už tuhle neděli odlétám na Kanáry, takže musím být zdravá- tak mooooc se těším na ty hromady ovoce a na ranní běhání a na potápění se a slané vlasy a nádhernou přírodu a nechci si to zkazit.)
Jo a v tom Brně jsem byla proto, abych dala dohromady svoji cestu do Indie. Ještě jsem o tom asi nepsala, ale tohle léto budu dva měsíce v Himálajích, konkrétněji na severu Indie, v Kašmíru- Malém Tibetu. Prvních 14 dní budu učit na vesnické škole výtvarku a poté přijede za mnou můj milý a budeme cestovat. V plánu máme také vylézt jednu (když se zadaří, tak ještě druhou:) ) šestitisícovku a většinu léta strávím s těžkým batohem a v jednom tričku.:)

Budu učit malé dětičky (1. a 2. třída) a jelikož mám přijet s konkrétním projektem, ne pouze vyučovat předmět, rozhodla jsem se, že budeme vyrábět hračky. Indická děcka asi nemají po ruce moc hračkářství a tak si říkám, že když budem vyrábět hračičky, bude je to bavit i z čistě praktického hlediska :D (Chci odjíždět z Malého Tibetu s tím, že si po mém odchodu k tomu třeba prcci někdy sednou a budou-li si chtít hrát, nějakou hračku si vyrobí:) ) Těším se na dětské úsměvy, šikmé oči, neumyté ruce a hlavně na to, že si 14 dní budu hrát.
Zároveň se trochu bojím, jelikož jsem takhle daleko ještě nebyla a navíc sama... No snad mě Mikoláš brzo zachrání :D
V celém Kašmíru prý nefungují telefony (a indický telefon cizincům těžko prodají- navíc ani indické mobily často nefungují, natož do zahraničí- vzhledem k tomu, že je to na blizoučko hranic s Čínou a Pákistánem, tak si holt hlídají, jaké informace ze země vycházejí...) a internet na naší škole NĚKDY funguje :D Ale například seznam.cz je zablokovaný. No jo. Takže se třeba jednou za čas ozvu, nebo taky ne- nebude to znamenat, že jsem v průšvihu, ale že nám prostě vypadla wifina, nebo proud:) (A divím se, že tam ten internet vůbec mají!)
Takže dát si s někým v Indii sraz? Čekej na tom místě a když nepřijedu, tak tam prostě dál čekej.

Asi bych se měla nějak připravovat. Myslím tím fyzickou i psychickou přípravu. Já věci moc neřeším (naivní asi nejsem, spíš mi tak nějak nedochází jejich důležitost) a tak psychickou přípravu pečlivě vynechávám a fyzickou již jsem prošvihla :D Ne, bude mi muset stačit to, co dělám. A že toho snad dělám dostatek? Jen se ještě víc přinutím nabrat špíčky i svaly, abych se tam nevypařila. (Od zimy pokrok z 52kg na 56 a něco. Na 174cm. Že to není moc, vím. Ale na 52 jsem se držela několik let i když hodně cvičím, i když hodně jím a střídám "techniky" jak jíst :D )

Cvičím 6 dní v týdnu: 1x týdně plavání, běh- teď už jsem vytrvalostní vyřadila úplně, páč fakt potřebuju neshodit ani kilo, takže běhám akorát intervaly a do schodů, dvakrát týdně nohy a zadek, 1-2x týdně core. Zbytek jóga (ta hlavně na ruce a na protažení), jednou za uherskej rok vyrazim na brusle, nebo na bajk. (Ostatně na kole jezdim každej den do školy, tak to se taky počítá:) ) a jeden den se válim (nebo spíš nestíhám cvičit :D ).

Tedy, pravda.. Teď jsem od neděle rozhozená, necvičím, jsem zpomalená a k posteli přilepená. Vesmíre prosím, chtěla bych být zdravá!

Balúpes je ostříhaný. Vypadá jako jehňátko.

Zkouším vyrábět mýdlo. (Zvlášť kvůli tomu létu- jeden druh na praní a mytí nádobí a druhý na tělo a hřívu.)

Budu mít stáneček s šampóny a vegan potisky na Veggie Parade 20. června v Praze.



A co dělám, když se válím v posteli?

Civím na tyhle krásný slečny:

Poslouchám Duška a Erbena a jejich povídání o homocysteinu (doporučuju si o tom něco předtím rychle přečíst):

A snažím se přesvědčit Balúa, že prát se teď nemůžem.

Mír v duši, mí milí.
Ofélie

Random 12042015

13. april 2015 at 19:23 | Ofélie |  Random

Jsem moc hyperaktivní na to, abych dokázala meditovat. Ale v tomhle hektickym světě je to víc než potřebný. Tak si čistím mysl alespoň při tvorbě, nebo fyzické námaze:)

Péče o vlasy v kostce

10. april 2015 at 17:46 | Ofélie |  WISDOM
Každý den mi píší nové slečny na fléru a já se jim snažím radit s vlasy, vymýšlíme šampón přesně na míru, ony mi popisují své problémy a uvědomila jsem si, že většina z nich (až na vyjímky jako je seboroická dermatitida, nebo atopický ekzém, či alergie na sulfáty...) má velmi velmi podobný problém. A tím jsou vysílené vlasy, které se více mastí a zároveň mají lámavé a roztřepené konečky.

Proto jsem se rozhodla sepsat vám opět nějaký ten článek o vlasech a pokusím se popsat nejčastější problémy a princip, jak naše hříva vlastně funguje.

Nejlépe se vlas přirovnává k takové jemné neurotické květince, která je náchylná na jakékoliv výrazné vnější vlivy a o kterou musíme pečovat obezřetně a s citem. Tedy květinka náchylná na velké mrazy (např. při lyžování, když máme culík ven z helmy), na velké sucho (když po lyžovačce skočíme do sauny)... Ale každá květinka je hlavně závislá na půdě, ze které roste a proto všechny naše problémy s vlasy začínají v pokožce.

Když používáme nesprávnou kosmetiku (ať již komerční, přírodní, nebo domácí metody), pokožka se dostane do nepřirozeného stavu- nejčastěji se to projeví na špatném pH (o tom článek zde) a tak začne být ve stresu. Vystresovaná pokožka se brání- snaží se obrnit před těmi vnějšími vlivy, které narušují její rovnováhu a začne se mastit. Pokožka, která se nadmíru mastí, je vysílená. Nemá již energii na výživu vlasů, které z ní rostou a ty se začnou lámat, třepit, vypadávají a pomalu rostou. Stejně tak, jako by tomu bylo u rostlinek rostoucích ze špatné půdy.


"Vlas jako takový již je vpodstatě mrtvá tkáň, tedy s hotovým máloco uděláme (takže to, co tvrdí kosmetické firmy v reklamách je blbost- z jemných vlasů neuděláte husté umytím speciálním šampónem.) Jak krásné vlasy máte, to závisí hlavně na tom, jak dobře je vyživená pokožka, ze které vlas roste. A vyživená pokožka rovná se pokožka nestresovaná, tedy žádné silikony, parabeny, změkčovadla, umělý objem atd. Zdravá pokožka je vyživená a má správné pH, což také většina šampónů nedomýšlí. Právě v pH je zašit problém s pomalu rostoucími vlasy a vypadáváním. "

To je celé! Nehledejte v tom prosím žádnou magii, problémy mají často velmi primitivní příčinu (ale jak si dále v článku ukážeme- zapeklitého původce).

O komerční kosmetice vůbec mluvit nebudu. Můžete si přečíst mé názory v minulých článcích. O vnějších vlivech počasí atd. téže ne- jejich působení je většinou pouze krátkodobé a můžeme s tím udělat prostě to, že vlasy pravidelně vyživujeme různými maskami (a např. v zimě nevystavujeme vlasy dlouhodobě takovému mrazu, když je schováme pod čepici celé). Ale co se poslední dobou rozmáhá (zvláště veganské diskuze různými radami oplývají) a aniž by si to lidé uvědomovali, že jim to vlastně může škodit, je domácí kosmetika.

Většina těchto babských rad je ze začátku opravdu "účinná". Ale časem přijdeme na to, že vlastnosti, které nám pomáhaly, mají vlastně i negativní význam, lépe řečeno napsáno účinky nejsou tak jednostranné.

Co je tedy důležité?

1) udržovat kyselejší pH

Jak již jsem psala, vpodstatě je pH vlasové pokožky základ. Od klidné pokožky se odvíjí schopnost vyživování vlasů a samozřejmě i nadměrné maštění ovlivníme úpravou prostředí pokožky.

Nejlepší na úpravu pH pokožky je jablečný ocet, který zároveň vyživí vlas a dodá hřívě lesk. Po použití přírodního šampónu (lépe domácího- recept zde:)) použijte místo kondicioneru 2-3PL jablečného octa rozmíchaného v hrnku vody. Již neoplachujte. Stejně funguje citrón- který je vhodnější pro mastné vlasy, než jablečný ocet.

Skvělá je též aloe vera, jenže u ní musíte počítat s tím, že výsledky se nedostaví po prvních pár použití (zato u jablečného octu uvidíte změnu již po prvním opláchnutí:)), ale je nutné aplikovat kůru opakovaně. Nejlépe si pěstovat rostlinku doma a vypačkávat si šťávu čerstvou, ale pokud nemáte tu možnost (a nebo nejste na pěstování květinek trpěliví), lze sehnat aloe vera gel (nejlépe samozřejmě bio, ale hlavně aby byl 100%), který vydrží i rok a jeho aplikace je jednoduchá. Do vlhkých vlasů včesejte aloe a nechte působit 15-20 minut. Poté opláchněte. Při aplikaci na vlasy můžete aloe použít i na pleť- je ideální proti akné, mastné pleti a zpevňuje, rozjasňuje.

Kokosové mléko z plechovky je sice dražší, ale parádní na udržení rovnováhy ve vlasech i jako přírodní a šetrný způsob, jak vlasy vyživit. Nejlépe smíchejte 2PL aloe vera gelu s 1 plechovkou kokosového mléka, rozlijte směs do formiček na led a uchovávejte v mrazáku. Jednou týdně poté vyndejte kostku a použijte místo šampónu.

+Kupovat, či vyrábět si šampón, u kterého si pH pohlídáte. (domácím kuchařům pomůžou lakmusové papírky:))

2) nevystavovat vlasy vnějšímu stresu

Možná to bude znít přepečlivě, ale zde nastíním seznam obyčejných činností, kterými vlasům nepomáháme. Berte to tak, jako by vaše vlasy opravdu byly květinkami a některé činnosti omezíte intuitivně... Samozřejmě je to jen ukázka, v čem si vlasy nelibují, nevypadají vám, pokud je budete drbat ručníkem :D
  • Nechat v zimě vlasy zmrznout (např. při lyžování)
  • Chodit často do sauny, nebo solárka
  • Nosit často čepice
  • Koupat se v chlorované vodě
  • Nosit gumičky natěsno
  • Barvit vlasy chemií
  • Tupírovat vlasy a fénovat je
  • Silně vydrbávat ručníkem
  • Obalovat vlasy chemií

Ale zároveň- často na vlasy něco patlat, často je umývat a zvýšeně o ně pečovat. Je to takový mikrokosmos, který se sám o sebe postará a zvýšená péče škodí stejně, jako když vlasy neumýváte vůbec.
(Když vlasy neumýváte, neodlučuje se dostatečně
vrchní mrtvá vrstva pokožky a dochází k tvorbě lupů,
pokožka nedýchá a opět se více mastí.)

3) zdravá životospráva a čistá mysl

Snad ani nemusím popisovat, že zvenčí se na nás odráží to, co si tvoříme uvnitř.
Proto vlasům pomůže (stejně jako pleti a vaší postavě), když nebudete kouřit, nebudete pít alkohol a jíst mastná jídla. Důležitá je pestrost, nejvíce enzymů pro tvorbu vlasů naleznete v ovoci a důležité jsou též kvalitní rostlinné bílkoviny. (Jelikož vlas je z 90%bílkovina a zbytek voda, tak abyste měli z čeho nové vlasy stavět:).)

Vitamíny a prvky pro tvorbu vlasů: zinek, selen, křemík, hořčík, vitamíny skupiny B (Nejlepším zdrojem jsou pivovarské kvasnice:) )
A ke zdravému stylu života se pojí samozřejmě i sport- nebojte, i vlasy tím plesají, když se půjdete alespoň na půl hoďky proběhnout. Pokožka se prokrví, dostanete k cibulkám okysličenou krev a tak může být vlas lépe opečováván:)


Prostě nechte vlasy dýchat, nechte je tančit si jak chtějí, párkrát je opláchněte, věnujte jim lásku a uvidíte, jak rozkvetou ♥

Nechci vás poštvávat proti domácím receptům na pleť, či vlasy, ale spíše popostrčit k přemýšlení o tom, co na sebe dáváme. Všeho moc škodí a člověk by měl zabrzdit a rozmyslet se předtím, než začne tvořit něco, co popisovala nějaká slečna na internetu. (Tím mluvím i o vlastních radách? :D)
Ofélie

-Citovaná část textu je zkopírována z mých zpráv na fléru.-

Co je láska

7. april 2015 at 19:18 | Ofélie |  Random

Malované vegan nákupky

6. april 2015 at 15:24 | Ofélie |  TAŠKY

Jojo, zas nějaká sbírka tašek, tentokrát hlavně vege tématika (a jedna zapomenutá cyklo). Poslední dobou dělám spíš tu přírodní kosmetiku a hlavně ty vlasy mě pohltily, ale na textilu se uklidňuju a hlavně volná tvoba pro mě znamená pocit, že nic nemusím a přesto si tím časem nějak vydělám a to mě baví.